Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ian Boddy - Wywiad Cz 2.

-Jak odbywały się przygotowania do każdego koncertu podczas tych podróży do Filadelfii? Znając problemy Marka z Synth Moogiem przy podróżach, jak wam się udało utrzymać brzmienie?
-Chuck van Zyl gospodarz radia Stars End i koncertów Gatherings wyciągnął nas z opresji – trzech miejscowych muzyków wypożyczyło nam klika klawiatur + duży Synth System z dwoma klonami mooga dla Marka. Wylecieliśmy kilka dni wcześniej, przed koncertem i odbyliśmy kilka prób pod Filadelfią. To pomogło usunąć wszystkie usterki i zdążyłem przygotować wszystkie materiały z mojego laptopa, do grania na żywo. To był trudny i pełen niepokoju moment ale wszystko się udało.
-Twoje dwa koncerty w Filadelfii to ogromny sukces. Przewidujesz mini tournee po Ameryce Płn.?
-To byłoby miłe, ale wyzwanie ogromne, mówiłem już o skali podróżowania. No i fakt wypożyczenia cennego sprzętu, to mogłoby być bardzo trudne.
-Czy po dwóch koncertach możemy się spodziewać studyjnego albumu?
-Zwykle mamy do wyboru live czy studio, ale o tym za wcześnie jeszcze mówić. Mark ma oczywiście swoje projekty z Redshift. A i ja mam kilka pomysłów, które chciałbym zrealizować najpierw.
-Zostawmy ARC, Ian Boddy ma przecież solową karierę, znany label DiN, pomówmy o muzyce Iana, pomówmy o powstaniu DiN Records.
-To olbrzymie zagadnienie. Jak podsumować swoją 30-letnią karierę muzyczną ;)). Po prostu słuchać mojej muzyki. Zawsze elektroniczna w swej naturze ale ciągle poszukujący nowych dróg, tak w muzycznych strukturach, jak współpraca z innymi muzykami. Nigdy nie byłem zadowolony z bycia muzykiem EM, zawsze poszukuję. DiN wystartował w 1999 roku i był moim pomysłem na obecność i skupienie się. Zaplanowany label pozwala mi na wiele. Współpraca z innymi muzykami ale też wypuszczanie płyt innych muzyków, których szanuję.
-Czego możemy oczekiwać rozpoczynając poznawanie artystów z twojej stajni?
-Mam nadzieję, że dobrej muzyki, czołowych muzyków, wszystkiego w muzyce elektronicznej od old school BS przez IDM i bardziej eksperymentalne style taneczne. Dobrze brzmiące i ze świetnie zaprojektowanymi okładkami. Wszystkie albumy są limitowane i to czyni je bardziej poszukiwanymi. Myślę, że znajdzie się coś ciekawego dla każdego miłośnika gatunku.
-Kilka albumów DiN jest już wyczerpanych ale są dostępne do ściągnięcia, myślę szczególnie o pierwszych albumach ARC; Octane i Radio Sputnik. Czy możemy się spodziewać  reedycji czy muzyka do ściągnięcia będzie zastępować realne albumy?
-Octane wyszedł zanim DiN wystartował i faktycznie już był reprintem z oryginalną okładką. Jak wspomniałem, DiN wypuszcza 1000-2000 kopii, zależnie od artysty i realizacji i tego się trzymam. Dla mnie fizyczny i ściągalny format jest tak samo ważny i daje wybór odbiorcy. Fizyczne CD jest dobre dla kolekcjonerów, którzy cenią sobie ładną rzecz i wiedzących o limitach. Dla innych format do ściągnięcia jest wystarczający.
-Czego można oczekiwać na twojej nowej płycie?
-Mija 30 lat od wypuszczenia mojej pierwszej kasety 1980 roku. Wypuszczam specjalną podwójną pamiątkową wersję. W porządnym opakowaniu, sygnowany i numerowany – aktualnie kompiluję utwory i wkrótce dam znać co to będzie dokładnie.
-Czym się inspirujesz muzycznie?
-To były na początku Focus i Camel, potem TD, Schulze, Eno, Jarre, też klasyka jest dla mnie ważna – Debussy, Ravel, Chopin, J.S.Bach etc.
-Czy chciałbyś coś zrobić od nowa, do czegoś wrócić?
-Odpowiedź brzmi -  nie. Moja praca to wynik uczuć, poczucia czasu i miejsca a to nie możliwe do odtworzenia. Wszystkie przeróbki, które słyszałem u innych są kiepskie i wynikają tylko z powodów finansowych.
-Dla naszych czytelników tak na szybko aby ciebie zrozumieć jako artystę - 5 ulubionych albumów, książek, i filmów.
-Powinienem to przemyśleć ale niech będzie - filmy; 2001, trylogia LOTR, Pewnego razu na zachodzie, Alien, Blade Runner, Lawrence z Arabii, Żywot Briana, ale jest jeszcze sporo innych. Książki tylko trzy – LOTR, Anything -  H.P. Lovecrafta, The Night land –William Hope Hodsona. Płyty; Rubycon TD, X Schulze, Hamburger Concerto – Focus, Untitled – Sigur Ros, i wszytko co jeszcze lubiłem ;-))
- Dzięki Ian za czas i współpracę, ode mnie  czytelników S&S, życzenia sukcesów dla ciebie, ARC, DiN.
Autor  - Interview by Sylvain Lupari