Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toksyna Fm - Aktualności.

1.„Romantycy Rocka” od 19.00 do 20.30 –  DEAD CAN DANCE – The Passage In Time kontakt: romantycyrocka@toksyna.fm
2 „Wokół WEF” od 20.30 do 21.30 –  muzyka twórców muzyki elektronicznej sceny WEF                                                                                                                                                             kontaktmuzykawefu@toksyna.fm
3. „Elektroniczne Pejzaże” od 21.30 do 23.00  –  SŁAWOMIR ŁOSOWSKI – muzyka zespołu Akcenty cz.1 – w trakcie audycji wywiad z artystą
Bloki muzyczne 
1)od 8.00 do 12.00 możecie posłuchać muzyki: DEAD CAN DANCE, COCTEAU TWINS, THIS MORTAL COIL.
2) od 12.00 do 16.00  przedstawimy muzykę: LACRIMOSA, DEINE LEKAIEN, LUD HAUZA, MARTIN GORE.
 3) od 16.00 do 19.00 muzyka elektroniczna: FQP PROMO SAMPLER 2011, VANGELIS, NMLS, GOLD PLATED FACE.
W trakcie audycji „Romantycy Rocka”(od 19.00 do 20.30) po długiej przerwie ponownie sięgniemy po muzykę grupy DEAD CAN DANCE. Muzyka zespołu jest bardzo wyjątkowa i nie da się jej zaszufladkować. Jest w pełni niezależna a w trakcie słuchania można odnaleźć tam elementy rocka gotyckiego, progresywnego, elektroniki, muzyki sakralnej i etnicznej. Duet dwóch niezwykłych osobowości czyli: Brandana Perry i Lisy Gerarrd   na płycie The Passage In Time przedstawia zbiór utworów z kilu najważniejszych lat działalności grupy miedzy innymi: Song of the Sybil, enigma of the Absolut, Ulysses, Cantara czy piękny Saltarello.  Na szczególną uwagę zasługuje niesamowity głos Lisy i drżenie serca jakie wywołuje. Płyta jest bardzo ważną pozycją zespołu podsumowującą  całą dekadę działalności. W prawdzie nie znalazły się tam utwory z pierwszego, najbardziej rockowego albumu ale są kompozycje,  które  wskazują na przyszły rozwój muzyki grupy idący w kierunku brzmień etnicznych. Są to Bird oraz Spirit.

Kolejne  spotkanie ze współczesną muzyką elektroniczną polskich artystów skupionych wokół Warsaw Electronic Festiwal.  W trakcie audycji (od 20.30 do 21.30) zaprezentujemy czwartą część przeglądu czołowych artystów sceny WEF.
Całości posłuchacie oczywiście na www.toksyna.fm


Elektroniczne Pejzaże (od 21.30 do 23.00)   W trakcie audycji spotkamy się  ze Sławomirem Łosowskim. Jego droga artystyczna jako instrumentalisty i kompozytora wiąże się nierozłącznie z historią zespołu, który pod nazwą AKCENTY, a potem KOMBI wpisał się do historii polskiej muzyki rozrywkowej.
AKCENTY zostały założne w 1968 roku.Sławomir Łosowski będąc jeszcze uczniem liceum. Początkowo grupa występowała w dość licznym, 5-6 osobowym składzie w młodzieżowych i studenckich klubach Trójmiasta. Skład był dość płynny i Łosowski dość często zmieniał muzyków. Po dwóch latach przekształciła się w trio (organy, gitara basowa, perkusja), grające muzykę na pograniczu jazzu i bluesa. Łosowski od początku przywiązywał dużą wagę do brzmienia zespołu, na które jak wiadomo składa się wiele elementów, a jednym z nich jest rodzaj i jakość wykorzystywanych instrumentów. W tym okresie na świecie ruszyła produkcja pierwszych syntezatorów. Walory brzmieniowe dostępnych wtedy dla niego organów elektronowych nie zadawalały go. Zaczął więc interesować się możliwościami zastosowania elektroniki do przetwarzania ich brzmienia. Poznał elektroników, którzy wykonali dla niego kilka interesujących układów elektronicznych. Także on sam wykonał szereg analogowych urządzeń i wprowadził kilka modyfikacji w swoim instrumentarium. Zakupił wielogłowicową taśmową kamerę pogłosową WEM i wykorzystując rosyjskie organy JUNOST zaczął eksperymentować z brzmieniem. Wszystko to, dało mu możliwości jego kreowania, a jednocześnie zainspirowało do wykonywania muzyki z dużą ilością nieskrępowanej improwizacji. Jego muzyka stała się bardzo nowatorska i nabrała osobistego charakteru. Od 1971 roku "Akcenty" podążały już drogą muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. Muzyka ta była bogata w niespotykane dotąd brzmienia i zaskakujące słuchacza dźwięki. Utwory "Akcentów" były kompozycjami instrumentalnymi, często o rozbudowanych formach, zmieniających się podziałach rytmicznych i bogatych improwizacjach indywidualnych bądź zespołowych. Nie były to najłatwiejsze struktury dźwiękowe, a mimo to zespół zdobył szerokie uznanie krytyki i publiczności. "Akcenty" brały udział we wszystkich trzech legendarnych festiwalach "Młodzieżowej Muzyki Współczesnej" w Kaliszu. Na ostatnim z nich w roku 1973 zdobyły I nagrodę, wykonując trzy kompozycje Łosowskiego: "Siódme Żebro", "Bumerang" i "Zapylanie". Poza tym grupa czterokrotnie występowała na wrocławskim festiwalu "Jazz nad Odrą", gdzie w 1973 roku zdobyła wyróżnienie, a rok później Łosowski otrzymał Główną Nagrodę indywidualną. Po tych sukcesach "Akcenty" zagrały szereg koncertów w znanych klubach studenckich większych miast polskich i nagrały kilka utworów w studiu studenckiego radia SAR na Politechnice Gdańskiej. Skład zespołu "Akcenty" Łosowski zmieniał kilkakrotnie. Najdłużej zagościli w "Akcentach": perkusista Jan Rucki i basista Piotr Gągałka. Po kilku latach perkusistę Jana Ruckiego zastapił Jan Pluta. Wtedy to muzycy z sekcji rytmicznej zarekomendowaliSławomirowi Łosowskiemu gitarzystę Grzegorza Skawińskiego, z którym wcześniej wspólnie grali w klubowym zespole Horoskop. Łosowski zgodził się na jego przesłuchanie w formie gościnnego występu z "Akcentami" na tanecznej imprezie w Hali Olivia i miał okazję tam go posłuchać w trakcie wspólnego grania. Po rozmowie z zainteresowanym jadąc z nim po imprezie w tramwaju, zdecydował się na przyjęcie go do zespołu. Usłyszał wtedy od zadowolonego Skawińskiego mniej więcej: "...nie pożałujesz tej decyzji". W ten sposób ukształtował się kolejny skład "Akcentów". Zespół pracował nad repertuarem i koncertował w klubach młodzieżowych oraz studenckich. Jak dotąd były to koncerty muzyki Łosowskiego lub zwykłe granie standardów do tańca. Jednak mając w składzie gitarę elektryczną Łosowski coraz bardziej skłaniał się w kierunku grania innej muzyki. Rozbudowane formy utworów i długie improwizacje ustępowały na rzecz muzyki bardziej komunikatywnej. Te zmiany miały przysporzyć zespołowi większą ilość słuchaczy i otworzyć w przyszłości drogę na wielką estradę. "Akcenty" sięgnęły wtedy po kilka kompozycji, popularnych w tym czasie amerykańskich artystów elektrycznego jazzu a także po aktualne przeboje muzyki rock. Powstały także pierwsze w tej konwencji utwory instrumentalne lidera "Wspomnienia z pleneru" i "Taniec w słońcu". Ale tu zaczyna się powoli okres zespołu Kombi do  muzyki, którego sięgać będziemy w kolejnych audycjach