Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Toksyna Fm - Aktualności.

RETRANSMISJA!
1.„Romantycy Rocka” od 19.00 do 20.30  FADING COLOURS – prezentacja muzyki grupy na przestrzeni 1989 - 2009 roku.                                                                        kontakt: romantycyrocka@toksyna.fm
2 „Wokół WEF” od 20.30 do 21.30 – ODYSSEY/RND - X Space Odyssey - wywiad z artystą kontakt:  muzykawefu@toksyna.fm
3. „Elektroniczne Pejzaże” od 21.30 do 23.00    SŁAWOMIR ŁOSOWSKI – muzyka zespołu Akcenty cz.1 – w trakcie audycji wywiad z artystą
Bloki muzyczne 
1)od 8.00 do 12.00 możecie posłuchać muzyki: KING CRIMSON, CAMEL, AIR, BJORK
2) od 12.00 do 16.00  przedstawimy muzykę: A FLOCK OF SEAGULLS, ICEHOUSE, ARCADIA
 3) od 16.00 do 19.00 muzyka elektroniczna: G-BART, COSMICGOA, POLARIS
W trakcie audycji „Romantycy Rocka”(od 19.00 do 20.30) po raz kolejny sięgamy po muzykę czołowej polskiej grupy elektro, dark elektro Fading Colours. Pierwsza płyta grupy „Black Horse” odbiegała od obecnej stylistyki grupy opartej w zasadzie na dźwiękach elektronicznych. Muzyka zespołu jest doskonale zrealizowana, pełna energii i emocji wprowadza słuchacza w stan hipnotycznego transu a całości dopełnia piękny głos DE COY.  Z całą pewnością jest to zespół, który zasługuje na szczególne uznanie słuchaczy i fanów, jest czołową polską grupą z kręgu dark elektro na scenie polskiej ale i jedną z najlepszych  na scenie europejskiej.                                                                                                            kontakt: romantycyrocka@toksyna.fm

      Kolejne  spotkanie ze współczesną muzyką elektroniczną polskich artystów skupionych wokół Warsaw Electronic Festiwal.  W trakcie audycji (od 20.30 do 21.30)będzie możliwość podyskutowania na forum WEF. Naszym radiowym gościem będzie Tomasz Pauszek twórca muzycznych  projektów ODYSSEY oraz RND. Stronę muzyczną audycji wypełni druga część płyty X-Space Odyssey. Całości posłuchacie oczywiście na www.toksyna.fm


kontakt: muzykawefu@toksyna.fm Elektroniczne Pejzaże (od 21.30 do 23.00)   W trakcie audycji spotkamy się  ze Sławomirem Łosowskim. Jego droga artystyczna jako instrumentalisty i kompozytora wiąże się nierozłącznie z historią zespołu, który pod nazwą AKCENTY, a potem KOMBI wpisał się do historii polskiej muzyki rozrywkowej.
AKCENTY zostały założne w 1968 roku.Sławomir Łosowski będąc jeszcze uczniem liceum. Początkowo grupa występowała w dość licznym, 5-6 osobowym składzie w młodzieżowych i studenckich klubach Trójmiasta. Skład był dość płynny i Łosowski dość często zmieniał muzyków. Po dwóch latach przekształciła się w trio (organy, gitara basowa, perkusja), grające muzykę na pograniczu jazzu i bluesa. Łosowski od początku przywiązywał dużą wagę do brzmienia zespołu, na które jak wiadomo składa się wiele elementów, a jednym z nich jest rodzaj i jakość wykorzystywanych instrumentów. W tym okresie na świecie ruszyła produkcja pierwszych syntezatorów. Walory brzmieniowe dostępnych wtedy dla niego organów elektronowych nie zadawalały go. Zaczął więc interesować się możliwościami zastosowania elektroniki do przetwarzania ich brzmienia. Poznał elektroników, którzy wykonali dla niego kilka interesujących układów elektronicznych. Także on sam wykonał szereg analogowych urządzeń i wprowadził kilka modyfikacji w swoim instrumentarium. Zakupił wielogłowicową taśmową kamerę pogłosową WEM i wykorzystując rosyjskie organy JUNOST zaczął eksperymentować z brzmieniem. Wszystko to, dało mu możliwości jego kreowania, a jednocześnie zainspirowało do wykonywania muzyki z dużą ilością nieskrępowanej improwizacji. Jego muzyka stała się bardzo nowatorska i nabrała osobistego charakteru. Od 1971 roku "Akcenty" podążały już drogą muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. Muzyka ta była bogata w niespotykane dotąd brzmienia i zaskakujące słuchacza dźwięki. Utwory "Akcentów" były kompozycjami instrumentalnymi, często o rozbudowanych formach, zmieniających się podziałach rytmicznych i bogatych improwizacjach indywidualnych bądź zespołowych. Nie były to najłatwiejsze struktury dźwiękowe, a mimo to zespół zdobył szerokie uznanie krytyki i publiczności. "Akcenty" brały udział we wszystkich trzech legendarnych festiwalach "Młodzieżowej Muzyki Współczesnej" w Kaliszu. Na ostatnim z nich w roku 1973 zdobyły I nagrodę, wykonując trzy kompozycje Łosowskiego: "Siódme Żebro", "Bumerang" i "Zapylanie". Poza tym grupa czterokrotnie występowała na wrocławskim festiwalu "Jazz nad Odrą", gdzie w 1973 roku zdobyła wyróżnienie, a rok później Łosowski otrzymał Główną Nagrodę indywidualną. Po tych sukcesach "Akcenty" zagrały szereg koncertów w znanych klubach studenckich większych miast polskich i nagrały kilka utworów w studiu studenckiego radia SAR na Politechnice Gdańskiej. Skład zespołu "Akcenty" Łosowski zmieniał kilkakrotnie. Najdłużej zagościli w "Akcentach": perkusista Jan Rucki i basista Piotr Gągałka. Po kilku latach perkusistę Jana Ruckiego zastapił Jan Pluta. Wtedy to muzycy z sekcji rytmicznej zarekomendowaliSławomirowi Łosowskiemu gitarzystę Grzegorza Skawińskiego, z którym wcześniej wspólnie grali w klubowym zespole Horoskop. Łosowski zgodził się na jego przesłuchanie w formie gościnnego występu z "Akcentami" na tanecznej imprezie w Hali Olivia i miał okazję tam go posłuchać w trakcie wspólnego grania. Po rozmowie z zainteresowanym jadąc z nim po imprezie w tramwaju, zdecydował się na przyjęcie go do zespołu. Usłyszał wtedy od zadowolonego Skawińskiego mniej więcej: "...nie pożałujesz tej decyzji". W ten sposób ukształtował się kolejny skład "Akcentów". Zespół pracował nad repertuarem i koncertował w klubach młodzieżowych oraz studenckich. Jak dotąd były to koncerty muzyki Łosowskiego lub zwykłe granie standardów do tańca. Jednak mając w składzie gitarę elektryczną Łosowski coraz bardziej skłaniał się w kierunku grania innej muzyki. Rozbudowane formy utworów i długie improwizacje ustępowały na rzecz muzyki bardziej komunikatywnej. Te zmiany miały przysporzyć zespołowi większą ilość słuchaczy i otworzyć w przyszłości drogę na wielką estradę. "Akcenty" sięgnęły wtedy po kilka kompozycji, popularnych w tym czasie amerykańskich artystów elektrycznego jazzu a także po aktualne przeboje muzyki rock. Powstały także pierwsze w tej konwencji utwory instrumentalne lidera "Wspomnienia z pleneru" i "Taniec w słońcu". Ale tu zaczyna się powoli okres zespołu Kombi do  muzyki, którego sięgać będziemy w kolejnych audycjach