Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Glass Hammer - If

Po lewym sierpowym zadanym przez Trurl (solo projekt Freda Schendela), otrzymałem kolejny cios w postaci reedycji One, nagranej przez duet Babb & Schendel jeszcze w 1992 na kasecie.One to wspaniała instrumentalna syntezatorowa rzeźba - ambient electronic prog. Panowie wypuszczają w internecie Journey Of The Dunadan i dzięki internetowi zdobywają sporą popularność. Tak więc będąc już na klęczkach, kolejne dwa kopnięcia -  If i Cor Cordium, ostatecznie rzuciły mnie na deski. Zostałem niewolnikiem.
Nie lubię specjalnie neoprogresu, lecz Glass Hammer inspirują się kolokwialnie mówiąc mistrzami, tworzą oni coś co można nazwać muzyką retro progresywną. Polega to na wzięciu na warsztat najlepszych rozwiązań gatunku i stworzeniu pewnego rodzaju ciągłości. Tym sposobem mamy dwie płyty Yes, które spokojnie można umieścić w latach świetności tej grupy. Epigoni, kopiści, piraci? - podajcie ich do acta ;)). Słuchając tego, jestem w domu, pomimo upływu tylu lat. Kocham tę muzykę i jest dla mnie bez znaczenia kto ją gra, kochają tę muzykę Ci artyści - więc zostaliśmy przyjaciółmi.

Glass Hammer - If






Glass Hammer - Cor Cordium Preview