Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bohuslän Big Band - Zappa

Znajomość z twórczością Franka Zappy zawdzięczam swojemu starszemu bratu, on to bowiem wyrzucając mnie ze wspólnego pokoju na czas jakiejś imprezy ( brat sporo starszy ode mnie), rzucił do kogoś; będzie Frank w radiu, nagrywamy. Ale dlaczego ja nie mogę tego słuchać? Rozpalił moją ciekawość do tego stopnia, że następnego dnia natychmiast przesłuchałem nagraną taśmę. Musiało upłynąć sporo czasu, abym wrócił do tej muzyki, zresztą i tak do dzisiaj nie wszystko mi się podoba w jego bogatej twórczości.. Bariera językowa robiła swoje a i za gatunkiem doo wop nigdy nie przepadałem.
Wolę Zappę w formie "essential", dlatego bardzo mi się podoba, gdy inni grają jego muzykę. Wtedy pojawia się ten czar i wspaniałe bogactwo  jego kompozycji w czystej formie. Szwedzki Big Band doskonale sobie zaplanował, jak zagrać koncert, tak aby uchwycić wszystkie elementy geniusza muzyka, nie nużyć, nie przesadzić. I to się udało, sama realizacja jest na niesamowicie wysokim poziomie, piękne soczyste brzmienie, kapitalny wokal Mia Kempff, czarna barwa, biała skóra. Uderza świeżość, pewność zamierzenia, zawodowstwo, to decyduje, że te kilkadziesiąt minut kończy się nagle i boleśnie.

Bohuslän Big Band  - Zappa