Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Frank Zappa - Occam's Razor



Wydawało mi się, że znam Franka Zappę na wylot. Mam wrażenie, że to nie koniec niespodzianek. Te albumy, które Gail Zappa wypuszcza są lepsze i gorsze, trudno zachować czasami jakąś spójność na tych płytach, choć udaje się. Słucham i nie mogę wyjść z podziwu, co ten muzyk miał w głowie, jakaż strata, takie krótkie życie. Nagranie zrealizowane techniką Xenochrony, która jest niezwykle złożona. Polega na manipulowaniu, wycinaniu, dogrywaniu, przyśpieszaniu, zwalnianiu, doklejaniu różnych nagrań z różnych okresów, z użyciem specjalnych technik mikserskich. No cóż by ten geniusz robił dzisiaj przy dzisiejszej technice, trudno to sobie wyobrazić. A i tak jeśli się wejdzie głębiej w świat tej muzyki, to wszystko inne przy tym potem, trąci banałem. Oczywiście to mija, lecz ja chętnie i coraz częściej wracam w różnych kontekstach. Ten utwór mnie powalił, nie słyszałem u niego takiej artykulacji no i ta dramaturgia, daj się ponieść, wkręcić ...... niech Cię rozszarpie.