Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mechanik - Velut Stella Splendida

Moja podróż muzyczna trwa, z jednej krainy w drugą. Światy zmieniają się płynnie, czasem niepostrzeżenie. Oczywiście próbuję kontrapunktować, lecz bez skutku. Jeśli ktoś próbuje coachingu, NLP, próbuje kontrolować podświadomość, traci człowieczeństwo. Staje się wyzutym z naturalności egoistycznym dupkiem. Co się musi wypełnić w tej sferze, niech się wypełnia. Praktycznie zawsze opuszczam daną krainę z lekkim nienasyceniem, bez żalu, ponieważ już ta nadchodząca, przyciąga emanując światłem.
Mechanik gra muzykę, która nie jest może odkrywcza, gdzieś przypomina wczesnych Pink Floyd, ale tylko w sposobie zarządzania czasem w kompozycji. Syd był szalony, Roger zdyscyplinowany, reszta to tło, znakomite zresztą. Ale nie o tym, muzyka "mechanika" dla smakoszy wielkich kosmicznych podróży, elektronika iskrzy, sekcja jak maszyna cyberparowa i nieco postrockowa gitara. Panowie pochodzą z Madrytu, nagrywają dla Rosjan, używają ksywek, muza najważniejsza. Mówiąc o Rosjanach, myślę o R.A.I.G. Records, mam zamiar spenetrować ten label dokładnie, a tu same kapele mnie sprowadzają do celu. To zasługa YT.
Mechanik wprowadza w trans pozwalający zajrzeć za horyzont zdarzeń, na szczęście można stamtąd powrócić. Chcielibyście wiedzieć co tam jest ? No to w drogę. Większość ludzi milczy - tytuł ostatniego numeru - bardzo dobrze, lubię, gdy ludzie milczą, dodałbym więc -  niech  - ponieważ niewielki procent ma tak naprawdę coś do powiedzenia. Przez większość życia musiałem słuchać tego ględzenia. Teraz wreszcie mogę zamykać i otwierać ich usta, w zależności od kaprysu. Mechanik do mnie przemawia, ale uwaga jest to muzyka chłodna i mroczna, miej się więc na baczności. Życie wymaga, lecz przynosi radości, to równowaga. Jeszcze kilka doskonałych płyt do omówienia i pewnie moja nieznana siła skieruje mnie na inne tory, tymczasem Mystery Space Mode.